6 tips til at blive en bedre svømmer

Hængende ved poolen eller at spille på stranden er meget sjovere, når du rent faktisk kommer i vandet. Og om du svømmer til sjov eller sport, gør nogle få enkle tweaks til dit slagtilfælde, vil det øge din svømning og din nydelse alvorligt. Ikke kun vil du glide gennem vandet hurtigere og mere effektivt, du vil trætte mindre, blive bedre og undgå frustration. Læs videre for vores tips til at blive bedre til at svømme.

Start roligt ud

Medmindre du bor på havet, er oddsene du ikke har svømmet siden sidste sommer, så tag dig tid og sæt realistiske forventninger. At være i god form oversætter ikke altid til svømning. Jeg har arbejdet med verdensrangerede triathletter og marathoner, som havde brug for at starte langsomt i vandet. Vi foreslår at flyde på ryggen eller i maven for at gøre dig bekendt med den vægtløse fornemmelse, iført flippers, der hjælper dig med at glide gennem vandet og bære en snorkel, så du kun kan fokusere på dine streger.

Ud/ind-ånd den rigtige vej

Du tænker nok ikke meget på, hvordan du trækker vejret mest af tiden. Men når du svømmer, er vejrtrækning en bevidst, bevidst handling, der kan ødelægge dit slagtilfælde, hvis du gør det forkert. Grundregel: Inhalér uden for vandet, ånder ud under vandet. Det er den sidste del, der er sværest (selvfølgelig). I den lave ende af puljen vænner du til følelsen af ​​at blæse bobler under vandet. Udånd forsigtigt med din næse og mund, og rul derefter – ikke løft – hovedet til siden og indånd kun gennem munden. Denne bevægelse skal føle sig rytmisk og i takt med dine streger. Forsøg aldrig at indånde og ånde ud, når dit ansigt ruller ud af vandet, eller du bliver hurtigt afviklet.

Hold din krop på linje

Hvis du løfter dit hoved over vandlinjen, skubber du vandet foran dig, og hele din krop begynder at synke, hvilket skaber unødvendig modstand. Hold din krop lige så let som muligt med dit hoved i overensstemmelse med dine skuldre og hofter. Tænk på at “svømme højt” gennem vandet. Du kan også have en vennefilm, du svømmer over puljen, så du ved, hvordan du ligner. I modsætning til gymnastiksalen, hvor der er spejle overalt, kan du ikke se dig selv svømme.

Spark fra hoften

I freestyle stroke pumpes dine ben op og ned, mens du bevæger dig gennem vandet. For at gøre det uden at blive træt, skal du holde dine ben tæt på hinanden og sparke fra hoften. Hold benene relativt lige, med kun en lille bøjning ved knæet. (Skør ikke fra dine knæ, som om du sparker en fodbold.) Let at klemme din røv gennem bevægelsen hjælper dig med at få de rigtige muskler til at sparke fra hofterne.

Udstræk dine tæer

De bedste svømmere peger på tæerne, mens de sparker. Hvis du bøjer dine fødder, trækker du bare gennem vandet. At pege på tæerne er nemmere, når du har stærke kalve, så udøve en lang række kalveøvelser både på gymnastiksalen og i hjemmet. Prøv en enkel enkeltbenet kalveforhøjelse: Stå på det ene ben, mens du holder på en solid stol for balance og langsomt hæve og sænke din krop ved at løfte hælen på støttebenet. Gøre tre sæt 10 reps per ben et par gange om ugen.

Skub brystet ned

Da selve vandet er beregnet til at støtte din krop, skal du altid føle, at du svømmer ned ad bakke. Til dette formål skal dit hoved og bagagerum placeres lidt mindre i vandet end dine hofter. Spil rundt med hvor langt du skubber dit bryst ned der skal være et sødt sted, hvor du føler at du glider gennem vandet med mindre modstand.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *